![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Â
descripció |
Â
Aquest procediment permet presentar factures referents al compliment total o parcial d'obres, subministraments o serveis prestats per empreses i particulars que siguin proveïdors de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar.
La presentació de les factures es fa de manera telemà tica, mitjançant el portal FACe, sistema de recepció de factures electròniques de l'Administració General de l'Estat (AGE). Aquest sistema permet unificar el format de factura electrònica i centralitzar en un únic punt tots els organismes de l'AGE, remetent la factura electrònica a l'òrgan destinatari i simplificant als proveïdors l'enviament d'aquestes.
FACe permet als proveïdors:
- Remissió de factures en format electrònic a l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar.
- Consultar l'estat de les factures presentades.
- Descà rrega de l'aplicació de generació de factures electròniques en format factura-e.
- Consultar el directori d'organismes adherits al sistema i que per tant, poden rebre factures mitjançant l'esmentat sistema.
- Sol·licitar l'anul·lació d'una factura ja enviada.
- Remissió d'altra documentació relacionada amb la factura electrònica presentada.
què és una factura electrònica? |
Â
Una factura electrònica és un document tributari generat per mitjans informà tics en format electrònic, que reemplaça al document fÃsic en paper, però que conserva el mateix valor legal amb unes condicions de seguretat no observades en la factura en paper. És l'equivalent funcional de la factura en paper, que es transmet des de l'expeditor al destinatari per mitjans telemà tics.
En termes informà tics, consisteix en un fitxer amb el contingut exigit per l'Ordre PRE/2971/2007, que es pot transmetre per mitjans telemà tics i que posseeix unes caracterÃstiques que asseguren la seva autenticitat i integritat.
Una factura electrònica té un valor legal idèntic al de la factura en paper sempre que compleixi les següents condicions:
- Contenir la informació legalment exigida a l'Ordre PRE/2971/2007.
- Estar signada mitjançant un certificat electrònic vigent i admès per l'Agència Estatal d'Administració Tributaria.
- Sigui tramesa al destinatari per mitjans electrònics, en aquest cas, mitjançant la bústia d'entrada de factures FACe.
Qualsevol document electrònic que contingui la mateixa informació legalment exigida a la factura en paper i que estigui signada electrònicament mitjançant un certificat reconegut, és una factura electrònica legal.
Per tal de que la factura tingui validesa legal i fiscal plenes, haurà d'estar signada electrònicament per l'emissor de la mateixa. La signatura electrònica de la factura permet comprovar i garantir la seva integritat i autenticitat aixà com el no repudi per part de l'emissor.
no és una factura electrònica và lida |
Â
- Una factura que no estigui signada electrònicament amb un certificat reconegut per la plataforma @firma.
- Una factura que no contingui tota la informació legalment exigida a l'Ordre PRE/2971/2007.
- Una factura que no estigui en un format legible i acceptat pel receptor.
qui ho pot sol·licitar? |
Â
D'acord amb l'article 4 de la Llei 25/2013, d'impuls de la factura electrònica i creació del registre comptable de factures en el Sector Públic, a partir de dia 15 de gener de 2015 tots els proveïdors que hagin entregat bens o prestat serveis a l'Administració Pública poran expedir i remetre factura electrònica.
- Estaran obligats a la presentació de la factura electrònica les entitats següents:
- Societats anònimes.
- Societats de responsabilitat limitada.
- Persones jurÃdiques i entitats sense personalitat jurÃdica que no tinguin la nacionalitat espanyola.
- Establiments permanents i sucursals d'entitats no residents en territori espanyol en els termes que estableixi la normativa tributà ria.
- Unions temporals d'empreses.
- Agrupació d'interès econòmic, agrupació d'interès econòmic europea, fons de pensions, fons de capital de risc, fons d'inversions, fons d'utillització d'actius, fons de regularització del mercat hipotecari, fons de titulització hipotecà ria o fons de garantia d'inversions.
- Estaran exclosos d'aquesta obligació de facturació electrònica les factures dels autònoms de qualsevol import.
quan cal sol·licitar-ho? |
Â
Els proveïdors haurà n de fer arribar la factura mitjançant FACE en un termini no superior als trenta dies des de la data de recepció efectiva dels materials o prestació dels serveis.
A efectes del comput de terminis, la recepció de les factures realitzades en un dia no hà bil s'entendrà efectuada el primer dia hà bil següent.
documentació a presentar |
Â
- Factura en format electrònic Facturae d'acord amb les especificacions donades a l'Ordre PRE/2971/2007.
on cal dirigir-se? |
Â
Al lloc web FACe, a les següents URLs:
- Per a la presentació de factures electròniques: https://santllorenc.face.gob.esremitir-factura
- Per al seguiment i consulta de les factures electròniques: https://santllorenc.face.gob.es
quins codis per a la factura electrònica té l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar? |
Â
- Oficina comptable: L01070511
- Ã’rgan gestor: L01070511
- Unitat tramitadora: L01070511
Per a qualsevol dubte o aclariment, us podeu posar en contacte amb la Hisenda Municipal de l'Ajuntament, al telèfon 971 838 393.
imposts i taxes |
Â
- Trà mit gratuït.
actuacions a realitzar per part del sol·licitant |
Â
El formulari demanarà que us identifiqueu amb un certificat digital i que feu ús de la signatura electrònica per presentar les factures al registre telemà tic.
Consulteu la Resolució de 10 d'octubre de 2014, de la Secretaria d'Estat d'Administracions Públiques i de la Secretaria d'Estat de Pressuposts i Despeses, per la que s'estableixen les condicions tècniques normalitzades del punt general d'entrada de factures electròniques, aixà com també com facturar electrònicament a les Administracions Públiques.
- Empleneu el formulari i escolliu l'organisme municipal corresponent a l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar. Els codis corresponents a l'Ajuntament els podeu consultar a l'apartat quins codis per a la factura electrònica té l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar?
- Adjunteu els arxius o fitxers amb la documentació necessà ria per al trà mit. És molt important que tingueu en compte que caldrà repetir el trà mit tantes vegades com factures desitgeu presentar. Consulteu les condicions que han de complir els documents electrònics perquè s'acceptin en aquest portal i la manera de generar-los.
- Confirmeu-ne les dades i signeu la sol·licitud per presentar-la al registre telemà tic.
- Una vegada confirmat l'enviament, podeu imprimir el justificant de registre del trà mit efectuat (arxiu en format PDF) o desar-lo en el vostre ordinador.
- L'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar comprovarà la documentació adjuntada i tramitarà la vostra sol·licitud d'acord amb la normativa vigent.
- El pagament de les factures de proveïdors de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar es farà sempre mitjançant transferència bancà ria.
recursos |
Â
- Recurs potestatiu de reposició (termini d'interposició: un mes)
- Recurs Contenciós Administratiu (termini d'interposició: dos mesos)
ordenances |
Â
Pendent de finalització de l'exposició pública i aprovació definitiva.
legislació aplicable |
Â
- Reial Decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel que s'aprova el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació.
- Llei 25/2013, de 27 de desembre, d'impuls de la factura electrònica i creació del registre contable de factures en el Sector Públic.
- Llei 56/2007, de 28 de desembre, de mesures d'impuls de la societat de la informació. ArtÃcle 1, 2, 2bis i 2ter.
- Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributà ria.
- Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel que s'aprova el texte refós de la Llei de Contractes del Sector Públic.
- Llei 59/2003, de 19 de desembre, de signatura electrònica.
- Reial Decret 1363/2010, de 29 d'octubre, pel que es regulen supòsits de notificacions i comunicacions administratives obligatòries per mitjans electrònics en l'à mbit de l'Agència Estatal d'Administració Tributà ria.
- Llei 16/2009, de 13 de novembre, de serveis de pagament.
- Llei 1/2000, de 7 de gener, d'Enjudiciament Civil.
- Llei 7/1996, de 15 de gener, d'Ordenació del Comerç Minorista.
- Reial Decret Legislatiu 1/2007, de 16 de novembre, pel qual s'aprova el texte refós de la Llei General per a la Defensa dels Consumidors i usuaris i altres Lleis complementà ries, l'article 63 del qual ha estat modificat per la Llei 3/2014, de 27 de març (BOE 28/3/2014).
- Ordre EHA/962/2007, de 10 d'abril, per la qual s'aprova el reglament pel que es regulen les obligacions de facturació.
- Ordre PRE/2971/2007, de 5 d'octubre, sobre l'expedició de factures per mitjans electrònics quan el destinatari d'aquestes sigui l'Administració General de l'Estat o organismes públics vinculats o depenents d'aquella i sobre la presentació davant l'Administració General de l'Estat o els seus organismes públics vinculats o depents de factures expedides entre particulars.
- Recomanació 94/820/CE de la Comissió, de 19 d'octubre de 1994, relativa als aspectes jurÃdics de l'intercanvi electrònic de dades.
- Les ordenances especificades a l'apartat ordenances.
altres enllaços respecte a la factura electrònica |
Â